قطعات کمپرسور ارزان

کمپرسور ها هم دارای کاربرد صنعتی هستند هم دارای کاربرد خانگی و در سایز ها و اندازه های گوناگون موجود هستند. انواع کمپرسورهای کوچک قابل حمل خانگی که با نیروی دست کار می کنند و یا نوع نیمه صنعتی آن که در رنگ کاری ساختمان و خودرو و یا در آپارتی ها مورد استفاده قرار می گیرد.کمپرسور ها مجموعه به هم پیوسته ای از قطعات هستند که با هم و در طی انجام یک چرخه هوا را فشرده و متراکم می کنند. شما می توانید انواع  قطعات کمپرسور را می توانید مشاهده و در صورت نیاز به خرید با کارشناسان هیوا صنعت در تماس باشید.
قطعات کمپرسور ارزان

انواع قطعات کمپرسور

موتور کمپرسور

این عضو از مهم ترین قطعات کمپرسور باد است زیرا نیروی لازم جهت فشرده سازی هوا را تامین می کند. موتورکمپرسور در دو نوع دیزلی و الکتریکی تولید می شوند. و با دریافت انرژی موجود در سوخت دریافتی شان، نیروی مکانیکی لازم را تامین می کنند. در کمپرسور های باد بعد از موتور های الکتریکی، موتور های احتراق داخل بیشتر کاربرد را دارند. ساختار این موتور های مشابه موتور خودرو هاست و فقط در سایز و میزان قدرت آن ها تفاوت وجود دارد.

کوپلینگ کمپرسور

از کوپلینگ کمپرسور در جهت انتقال نیرو بین پیچ های شافت پمپ و موتور استفاده می شود. دلیل استفاده از کوپلینگ ها در کمپرسور های باد، خاصیت انعطاف پذیری است که از تغییر طول مواد بین پیچ ها به دست می آید و هم محوری را صورت می دهد. این کوپلینگ ها روی شافت پمپ و موتور نصب شده اند و لبه های آن ها دندانه دار است. این دندانه ها به وسیله ی یک بوش (یک تکه یا دو تکه) که دارای دندانه های داخلی است، پوشانده می شود و دندانه های چرخ دنده ها با دندانه های داخلی بوش درگیر می شوند و انتقال گشتاور از موتور به شفت صورت می گیرد. شیوه اتصال این دو بوش متنوع است و به عنوان مثال می تواند با استفاده از یک اسپیسر (Spacer) صورت گیرد.

پیستون کمپرسور

مانند موتور خودرو، پیستون بخش متحرک داخل سیلندر است که با حرکت خود باعث ایجاد حرکت در قطعه ای دیگر به نام شاتون می شود. این پیستون ها با استفاده از نیرو انفجاری سوخت ها بالا و پایین رفته و عامل حرکت موتور می شوند. در کمپرسور ها نیرو از میل لنگ به پیستون انتقال داده می شود که عموما آن ها از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند و اولین قطعه از موتور است که شروع به حرکت کرده و انرژی مکانیکی را تولید می کند.

سوپاپ اطمینان کمپرسور

سوپاپ اطمینان قطعه ای کوچک از قطعات کمپرسور باد است که عموما در سر سیلندر نصب می شود و کار آن تنظیم میزان ورود هوا و سوخت به سیلندر و ایجاد فضا برای خروج دود از سیلند است. این عضو از آسیب پذیر ترین عضو های موتور کمپرسور باد است.

چرخ دنده گیربکس کمپرسور

این عضو بیشتر مخصوص کمپرسور اسکرو است و جنسی سخت و مقاوم دارد. کار آن انتقال نیرو است.

فیلتراسیون کمپرسور

این عضو از قطعات کمپرسور باد، خود دارای سه زیر مجموعه مجزا ست که هر کدام یک در یک قسمت مشغول به فعالیت هستند.
  • فیلتر روغن
  • فیلتر هوا
  • فیلتر جدا کننده
  • فیلتر روغن

سنسور حرارتی کمپرسور
کمپرسور باد وظیفه تغییر فشار گاز و متراکم کردن آن را بر عهده دارد. این تغییر فشار با تغییر دمای گاز همراه است و به همین دلیل در سر راه خروجی گاز فشرده سنسوری نصب شده است تا اگر میزان دمای گاز خروجی بالا بود هشدار دهد و از خطر جلوگیری نماید.
افتر کولر کمپرسور
با فشرده سازی گاز دمای آن بالا می رود و گریزی از این موضوع نیست. برای رفع این موضوع در مکان هایی که دمای گاز فشرده خروجی برای ما اهمیت دارد از سیستم خنک سازی به نام افتر کولر بر سر راه گاز خروجی بهره برده می شود.

اینتر کولر کمپرسور

با توجه به مقدار فشردگی مورد نیاز هوا در بخش های مختلف زندگی، بعضی از دستگاه ها با استفاده از چند مرحله گاز را به فشار مورد نظر می رسانند. در طی این فرایند چند مرحله ای گاهی اوقاات دما به حد خطر می رسد، برای جلوگیری از این اتفاق قبل از یک یا هر مرحله از تغییر فشار سیستم خنک سازی در قطعات کمپرسور باد نصب می شود که به اینتر کولر یا کولر داخلی شهرت دارد.

سنسور فشار کپرسور

کار کمپرسور ها تغییر در فشار گاز است به همین دلیل سنسوری دارند تا زمانی که فرایند فشرده سازی را انجام می دهند از فشرده سازی بیش از حد گاز یا کمتر از مقدار مورد نیاز، جلوگیری شود. این عضو با نام های دیگری نظیر فرستنده فشار، مبدل های فشار، نشان دهنده ی فشار، ترنسمیتر فشار، پیرومتر و مانومتر شناخته می شود.

رادیاتور کمپرسور

بخش جدای ناپذیر سیستم های احتراق داخل، رادیاتور ها هستند که با چرخاندن مایع خنک ساز پیرامون موتور دمای بدنه موتور و قطعات آن را در شرایط ایده آل نگه می دارند.

مبدل حرارتی کمپرسور

عموما برای افزایش اطمینان و کاهش مصرف انرزی از مبدل های حرارتی استفاده می شود. به عنوان مثال در بدنه موتور از آلیاژی استفاده می شود که به راحتی گرمای خود را از دست می دهد و مقاومت بالایی ندارد.