- صفحه اصلی
- فروش قطعات کمپرسور در تهران
- فروش لوازم کمپرسور تهران
فروش لوازم کمپرسور تهران
همانطور که عرض کردیم خرید محصولات برودتی کمی دشوار و نیازمند آشنایی با این محصولات است تا بتوانید یک محصول اصلی و مربوط به دستگاه خود را خریداری کنید. در زمان خرید قطعات کمپرسور دیگر صحبت از خرید کمپرسور سردخانه یا چیلر نیست شما میخواهید قطعات کمپرسورهای چیلر و سردخانه را خرید کنید و باید اول همه یک مشاوره دقیق از خریدتان داشته باشید و بعد از آن نوع قطعه و اندازه آن را پیدا کنید تا درگیر تعویض خرید خودتان نشوید پس می توانید اینکار را از مشاوران فروشگاه هیوا صنعت کمک بگیرید.
شاتون کمپرسور
شاتون کمپرسور قطعی اهرمی شکل که نیروی محرک را از میل لنگ گرفته و در داخل پیستون حرکت می کند. از خصوصیات ذاتی آن می توان به این نکته اشاره کرد که تا حد امکان سبک ساخته می شود ولی در عین حال بسیار سخت و محکم است چرا که باید ضربات ناشی از حرکت در داخل پیستون را تحمل کند. در بین شاتون و میل لنگ قطعی ای قرار دارد که به آن یاتاقان گفته میشود تا در صورتیکه روانکاری در کمپرسور به درستی صورت نگرفت و روغن به میل لنگ و شاتون رسید یاتاقان خراب شود و آسیبی به شاتون و میل لنگ کمپرسور وارد نشود.
اویل پمپ
از اویل پمپ کمپرسور در ظرفیت های بالای چیلر تراکمی و سردخانه فریونی استفاده میشود در یک تعریف ساده میتوان گفت یک موتور مکانیکی است که طوری طراحی شده تا با استفاده از نیروی موجود در حال حرکت میل لنگ کمپرسور بتواند روغن را با فشار بالا به تمام نقاط رسانده و روانکاری کلیه قطعات انجام شود تا بدین وسیله هم راندمان چیلر را بالا برده و هم طول عمر کمپرسور. نکته مهم در این رابطه این است که باید دقت داشته باشید که فشار روغن نباید نه پایین باشد و نه بالا.
پیستون کمپرسور
پیستون قسمتی از کمپرسور است که به صورت متحرک در داخل سیلندر قرار می گیرد تا با حرکت در سیلندر باعث تغییر فشار در گاز فریون شود. به خاطر داشته باشید که برای ساختن پیستون از آلیاژهای آلومینیومی استفاده می شود.
قسمت های پیستون
• تاج پیستون
• دامنه پیستون
• شیار رینگها
• سوراخ کژین پین
هیتر کارتر کمپرسور
اگر بخواهیم قطعات کمپرسور را تقسیم بندی کنیم و آنها را اولویتبندی کنیم هیتر کارتر کمپرسور را میتوان مهمترین جزء کمپرسور نامید. وقتی کمپرسور خاموش است فشار در کارتر کمپرسور افزایش مییابد که همزمان با همین پدیده کمپرسور هم در حال از دست دادن دما است این دو اتفاق با هم یعنی افزایش فشار و سرد شدن کمپرسور باعث کندانس مبرد (گاز فریون) در کارتر روغن می شود و در زمان استارت کمپرسور، به قطعات داخلی مانند پیستون و سیلندر فشار وارد میکند که در نهایت این فرآیند باعث کوتاه شدن عمر کمپرسور میشود. در یک کلام مهمترین وظیفه هیتر کارتر کمپرسور جلوگیری از بازگشت گاز فریون به داخل کارتر کمپرسور است.
گروه بندی هیترها از لحاظ ظاهری
• هیتر کمربندی
• هیتر میله ای صاف
• هیتر میله ای کج